Viering Dag van de Ouderen weer afgelast

Het feest op de Dag van de Ouderen in Venray, op 1 oktober, gaat opnieuw niet door. De Centrale van Ouderenverenigingen heeft hiertoe besloten, op advies van de commissie Dag van de Ouderen.
Aanvankelijk dacht de commissie nog dat de dag nagenoeg zonder coronaregels gehouden kon worden. De organisatie was rond, de artiesten waren geboekt. De corona-persconferentie bracht echter slecht nieuws. De culturele sector mag voorlopig niet vrijelijk aan de slag maar moet rekening houden met beperkende voorschriften.
Dit betekent dat er slechts weinig ouderen in de schouwburg aanwezig mogen zijn. Wil de commissie meer mensen ontvangen, dan moet iedereen getest zijn, dit aan kunnen tonen en moeten er veel vrijwilligers zijn om alles in goede banen te leiden. De commissie Dag van de Ouderen zag zich voor een te grote opgave gesteld, maar ook voor een deel van de ouderen, waarvoor deze dag bedoeld is, zal het teveel rompslomp geven.